onsdag 15 oktober 2014

Handgranaten

Ja jag vet att man ska invänta den magiska kvarten som ska ge varje människa en chans att bättra sig. För egen del så börjar jag tänka handgranat då två pedagogiska minuter har gått... Kommer bilen ser jag hur handgranaten singlas in genom bilrutan... Jag vet oxå att man ska lita på sin magkänsla, blir så jävla arg på den varje gång jag får rätt! Lyfter luren iallafall för att ställa mig i den obligatoriska kön -vi tar staxt emot tack för att du väntar... Efter 12 minuter & den förbannade kvarten är slut svaras det i andra änden. Jag förklarar först att den färdtjänstbil som skulle varit här för en kvart sen kan du avboka, vidare undrar jag då varför den inte kom om det kanske blivit något fel i den beställning som ligger. Andra ända svarar först med att tala om att jag har en dålig attityd & att han kan ringa för att se vart taxin är. Jag brydde mig nte om att höra hans öppningsfras utan tänkte bara att han skulle bara veta att jag fortfarande är trevlig... Handgranat tänker jag igen... ja du får ringa men jag ska iallafall inte längre ha bilen eftersom jag själv just svidat om till färdtjänstchaufför & gör någon annans jobb... Jag talar vidare om att idag funkar det utan bil men det betyder inte att det funkar andra dagar då personal här inte har bil eller ska åt samma håll. Jag informerar oxå medans jag ändå håller på & dessutom tydligen är otrevlig att personen som ska åka färdtjänst inte alltid har tålamodet att vänta. Personen har färdtjänst av en anledning tänker jag & att han i andra ändan borde fatta varför det skulle komma en färdtjänst...
Det är ingen körning till arlanda för vidare möte i Bryssel direkt utan någon som väntar på att få komma till sitt jobb & dricka den där kaffetåren som hägrat sista timmen. Det är toppmöte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar