måndag 27 augusti 2018

Patrullhund SM 2018

Är det som vanligt igen? Är helt slut efter dagarna på SM. Är nöjd över hela resan, det var kul & helt jävla förjävligt att jag inte kan njuta över att detta ska bli så kul. 
Vi gled in på invigningen i sista sekund & hängde med i ledet fram till platsen där förbundsordförande landade fint med fallskärmen. Hungrighetet slog i backen oxå & mannen kom med en stödglass i väntan på att det skulle ta slut.. överlevde första dagen trots oskvarmt väder & den lilla gröna kepsen på toppen av knoppen... 
Dag 1: Inför patrullstigen hade jag ont i hela kroppen, som mjölksyra. Hundjäveln skrek värre än någonsin men han låg plats medans jag gick fram till stigens början & fick min order. Framföra hund vid sidan dessa 20 meter gav jag upp då han slängde sig ut i kopplets längd & med 45kg & full 4wd inslagen så blev jag ändå förvånad över att han satte sig efter att vi tog oss igenom klungan med folk som skulle gå med & titta. 
Dag 2: patrullering med spårupptag, 75 meter grusväg att gå av hunden på, stresskissade själv men hade inte ont i kroppen som dagen innan utan kände att spår är det minsta bekymret, HA!
Redan vid starten tycker jag nog att hund tänker nu du figurantjävel ska jag plocka dig! Får en ytterst svag nosning i backen & jag gör en halt för att se om intresset kan väckas lite till men jag väckte tydligen intresset för att få springa fort ut till figurant så hund står & blickar utåt i hopp om att få en susning om i vilken riktning han ska plocka figgen.... blir en återpatrullering & ett starkt bakspår, vänder rätt & lallar iväg, här är han ändå duktig & sitter sina 3 minuter innan vi får fortsätta, visserligen lite pip men inget rusningsförsök. Har inget vidare drag alls i spårlinan & vi hinner inte in på tiden. 2 av fyra prylar hittade vi..

Dag 3: Det börjar bli jävligt slitsamt att matlusten varit borta, inte ätit tillräckligt alls, illamåendet gnolar i kroppen. Försökte med B-vitamin vilket jag tror hjälpte bäst mot både torka & nervositet 😂 
Upplet 👀 hunden sprang, fick en vind i näsan, kissa, sprang lite till & sen tackade vi för oss... innan uppletet så var transporten fram att stanna var 10:de meter & pausa, det var vi nog ganska så dåliga på, det oxå 🤪
Sist men inte minst så avslutar vi med lydnad. Vi gjorde alla moment utom kryp för då helt plötsligt fungerade näsa alldeles utmärk🙄 om vi fick betyg på resten ska vara osagt för jag såg inte ett skit & hade jag sett hade jag ändå inte kommit ihåg. Illamående sätter jag mig sen i bilen & min man kör hem vraket till Värmdö igen! Idag är det jobb, Findus frysrätt & en liter Yoggi är kroppens bränsle idag, på fredag ska knät fixat & till den tävlingen ska ju kroppen va i bra form igen 🤮


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar