torsdag 20 mars 2014

Teknisk support

Fy faan! Inget tålamod! Än mindre lust att jobba över mobilen! Allt är sjukt smått & 10 koppar kaffe kan inte stoppa huvudvärken... Upp till 5!arbetsdagar för att knyta fast telefonlinan till nästa stolpe. För att inte tala om att felanmäla. Du är nr 27. Visst det är iallafall inte 127... Lägger mobilen på högtalarläge & plockar in disken i väntan på... Du är nr 26. Ja va fan hinner jag ju vika tvätten oxå. Du är nr 15. Va bra då ska jag fixa mig en kopp kaffe oxå. Jaha ett sms från mannen, undra vad han vill då? Fingrar på mobilen där han smsat namnet på telebolaget som jag just är uppkopplad på för service. Trycker bort hans meddelande men oxå samtalet. Ilskan går inte att beskriva! Heller ingen hemma som hör alla svordomar jag kan... Hade jag bott i lägenhet hade grannen antagligen ringt psyket! Det som saknas är väl egentligen kast med saker men det har jag faktiskt, nästa, slutat med.
Ringer upp igen men väljer annat knappval & är nu nr 12! Kalas, tänk då gjorde ju svordomar nytta ändå. Fixar kaffet med att trycka på fel knapp oxå, stänger av kaffemaskinen! Men vad i helvete!!! Känner ett stort behov av att börja snusa!
Trycker på startaknappen, jag är nu nr 5. Tänker andas, andas förihelvete, för att kunna föra ett vuxet samtal med den stackare som kommer vara i andra ändan luren, på sitt jobb. Du är nr 2, kaffet är nu klart! Andra ändan frågar om jag vet på vilket sätt telefon inte fungerar & jag går ut för att konstatera att snöret som man pratat genom gått av iomed björken som ramlade inatt. Nu är det bara vänta upp till 5 arbetsdagar på att skiten ska fungera igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar