tisdag 22 oktober 2013

Stan by evening

Man åker på weekendresor till Barcelona, London, Venedig & nu Stockholm. Jag bor ju faktiskt inte i Stockholm utan 5-6 mil utanför. Iallafall så tog vi en 24-timmarsresa till storstan, utan barn & hundar! Hotellet var helt ok även om siffrorna på dörrarna skrek lite hyr per timme.. Men nu skulle vi ju inte häcka på hotellet! Vi hamnade iallafall på nått som hette Icebar, hade jag inte hört talas om men det var ju skoj att dricka sprit i isglas & frysa en stund tillsammans men andra turister. Då jag inte går så ofta på stan, brukar fönstershopa från bilen, så är jag ändå förvånad över att det står en kopp brevid en filt i hopp om peng.. Nån annan släpar sig halvlytt framåt med ett par käppar. Blir fan arg då jag har svårt att tro att denne är utan handikappmedel! Är det mer synd om hen än Lasse i parken som drogar? Nä hen får hjälp men Lasse i parken får skylla sig själv vilket är ett skevt synsätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar