onsdag 22 januari 2014

Allt med??

Nyss var vi hela gruppbostaden på jula o handla dörrhandtag, jag skulle betala. Så när jag öppnar mina händer hittar jag bilnyckel telefon ett presentkort på skoaffären... Inget betalkort! Mannen pladdrar på att jag är så jävla glömsk medans jag överför peng till sonen som hade kort med sig för att kunna slutföra affären. Så hör jag hur mannen börjar rabbla mitt personnummer... I otakt med vad jag skriver in på bankappen:@ så kommer han av sig bland alla 070907 osv.. Så jag avslutar hans försök med att registrera medlemskortet...... Mannen fortsätter & babblar med han i kassan om vad som är mest behagligast, jobba ute eller inne, kassamannen klagar över värmefläkten i kassan & mannen över minusgrader ute.... Sonen betalar & jag vallar ut den översociala mannen  med de två "minsta" barnen i släptåg. Undrar just hur det kommer sig att jag glömmer saker?? Jo för att man ska hålla reda på allt annat av kött & blod! Kortlådan låg på sätet i bilen, där den brukar ligga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar