måndag 19 maj 2014

Nu börjar det ordna upp sig, eller?!

Ja den dära vinsten att bli testperson för linser börjar sakta ordna upp sig. Ska vila ögon från syn resten av veckan iallafall! Igår la jag risgrynsgröten i en vit gb-låda & jag blev jävligt förvånad över att det fanns en trave genomskinliga plaslock till brahalådor som inte finns kvar i samma låda i morse då jag skulle klicka upp lite gröt på en tallrik... Locken är nu slängda iallafall! Jag klarar mig bra utan linser, hetsar inte upp mig så jäkligt i trafiken heller då jag ändå inte ser hur det ser ut längre fram... Tog några kort med mobilen häromdagen & tänkte att jag skulle ju kunna kolla bilderna på plattvn jemma så ser jag då om det var nått jag missade.
Var på lite förberedande krigsövning i lördags & då hade den inbjudna kamouflageliraren ett utlägg om hur fel alla vänsterskyttar har för det är tydligen som så att bara för att man är vänsterhänt så betyder det inte att man ska vara vänsterskytt! Det är det öga som är dominant som styr huruvida man ska panga med höger eller vänster! Håll upp tumme & pekfinger till ett runt kikhål kolla på en prick på tex väggen med båda ögonen genom kikhålet, håll för ena ögat sen det andra. Det öga som är dominant ser du pricken med & med det andra ögar så försvinner pricken! Som trolleri!
Ja nu kan man ju tro då att jag som ändå skriver namnteckningen med vänster då är vänsterskytt på min pistol i hemvärnet men nej så är det ju inte. Jag kände mig stolt hela lördagen med att jag inte gått på tricket "skriver du med vänster gör du allt med vänster" jag pangar ju med högern! Men den känslan är nu oxå dödad! Har varit hos optikern idag igen där hon kom fram till följande: jag är dominat på vänster öga! Ja tacka faan för att det är svårt att pricka rätt dåra på pappfigurerna.... Inte funkar min motorik för att ens få upp Glocken från hölstret! Vidare så har jag perfekt syn på nära håll! Nice!
På längre avstånd däremot är det visst inte lika lyckat. Ena ögat hänger inte med vilket tydligen är lättare att korrigera om det varit på nära håll... Jag fick själv hålla i pinnen med tärningen på & titta på den svarta katren för att säga när det blev en eller två. Det är heller inte som så att när det är två att dom bor brevid varann utan den högra flyttar en halvtrappa upp. Jaja skot samma säg vad jag ska ha för styrka så jag kan köpa ett par glasögon då!! Men nä det gick ju inte för det blir nya bud på fredag från dr Dängrot om huruvida det ska korrigeras eller inte med det bråkiga ögat... Va fan måste man se skitbra då?? Jag övar med att inte se luddet i hörnorna hemma, tvätthögen syns inte heller till &  diskbänken glittrar så fins genom glasen, rödskimmer för gamla saftglas, bärnstenglitter på colaglaset & skum från kaffeglaset gör det hela lite frostigt glittrigt, Jag är nöjd! Imorn ska jag grilla hjärnan i röntgenröret.... "ses" på andra sidan då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar