onsdag 14 maj 2014

Tur är för veklingar!

För en gångs skull tyckte jag att va? Ere sant? Nä så klart att det inte va....
Grattis du är en av de 500 som är utvalda att få pröva en ny lins för ögat! Kontakta optikern för kontroll samt för att få dina linser.
Jaha fan va skoj! Är ju inte helt 100 nöjd med de linser jag har pga lite torra ögon...
En 30 minuters koll blev 50 minuter men jag har bara förståt första kvarten.
Börjar med att bli utfrågad om hur mina ögon mår & om linserna jag har. Berättar att ögonen mår nog bra bortsett från lite pollenklåda som jag tror det kan vara, ja sen hade jag ju fel i höstas på ögonen men det felet sitter ju i huvudet & inte ögonen...
Optikern kollar runt byter skärpor kollar lite till, kollar vilket öga som är dominant... Herrejävlar vilken tur att jag bara skjuter på pappfigurer! Jag förklara att jag skjuter lite pistol inom hemvärnet men aldrig får till siktet helt 100... Man ska ju sikta med båda ögonen öppna. Det är jävligt svårt när öga vänster inte har samband med öga höger. Att jag ens träffar den dära jävla pappgubben är ju ett under!
Skulle vidare titta på något som kunde jämnföras med två fotbollsmål. Optikern frågade om jag såg den lilla öppningen mellan målen. Mellan?? Det övre målet är ju rakt fram & det andra är ju halvvägs till vänster. Hon skruva på apparaten & simsalabim så var dom rakt framför varan, den undre i lite gulare nyans dock...
Jaha ja men nej du får inga linser jag vill se dina ögon igen på måndag & fram tills dess har du linsförbud & ska använda dina glasögon! Eeehh jaha? Ja du har väl glasögen? Eehhh jojo klart jag har! Om jag bara visste var men det erkände jag aldrig. Vidare så säger optikern att jag har blåsor på ögat, nått med nån syrebrist men va fan jag andas ju med näsan som andra människor. Du har oxå problem med koordinationen på ögonen som visserligen går att korrigera men jag tror inte man ska göra det i ditt fall utan snarare underkorrigera. Eeehh jaha. Ja jag ska iallafall till ögonkoll på sös nästa vecka pga höstens jippo....
Så egentligen känner jag mig inte som nån utvald med nått jävla grattis i ämnesraden... Ja just det inte hade jag rätt skärpa på de linser jag har & köra bil utan synmedel var visst inte korrekt heller trots att det inte står ett skit på körkortet om synfel. Så syns vi inte på vägen är det inte ditt fel utan mitt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar