tisdag 9 mars 2010

ond ondare ondast, jävla Riita!

För en tid sen så hade jag så förbannat ont i tungan, helt galet faktiskt. Ena ungen hemma hade halsfluss så jag tänkte att jag har en variant av halsfluss som bara sitter i tungan. Till en helg så var den svullen, gjorde ont som satan och när jag åt något så fick jag klåda och domningar i och runt munnen. Efter en 2 veckor så kändes bara förjävligt då jag inte märkte nån förbättring. Så jag ringde vårdguiden... 9:30 en jävla lördag då jag vaknade med svullen och ond tunga. Den första jag pratade med tyckte absolut att jag skulle åka in då det kliade när jag åt, kunde vara nån allergi. Men för att få komma till en bokning på nacka närakut så blev jag tvungen att ringa tillbaka kl 10 då de öppnade för tidsbokning. Att åka till sösakuten och sitta av tid hade jag inte tid med, jag dör hellre...
Men kl 10 så svarade syster Riita! Det blev ingen jävla tidsbokning här inte. Ta en alvedon mot smärtan och ring din husläkare på måndag. Jävla kärringjävel! Men visst har man överlevt finska vinterkriget så låter väl det lite väl töntigt men nån tunga som är lite öm, skärpning klena svenne!
Ringde dr Dängrot på måndagen iallafall och dit var jag välkommen... 2 doktorer studerade tungan som jag skamset räckte ut... -ser ont ut det där sa den ena. Ja du sa jag, jag har provat att doppa tungan i whiskey för att se om den faan skulle bli bra men det gjorde typ ont... Jävligt ont! Fy faan rent utsagt och den förbannade Riita från finland? Hon kan dra åt helvete. Grekisk mat har jag oxå ätit och de grönsaker som var inlagda i ättika... Mohahahaaaaa, sjukt ont! Förutom smärtan i tungan så kändes den som om jag hade slickat på varenda lyktstolpe jag passerat eller skollat tungan på någon het dryck.
Ja du sa doktor Dängrot den dära tungan ser det ut att vara en infektion i och att du stått ut hela helgen med den och ätit var bra jobbat. Ja äta bör man annars dör man heter det väl tänkte jag och för omgivningens skull så äter jag oxå då hunöret blir något sämre om jag är hungrig. Fick iallafall nått svampmedel att skölja med så länge och sen återkomma och lämna ett fatseblodprov. Sen muttrade han om B12-brist men det är det tydligen bara gamla kärringar som får. Doktor Snäll tyckte nämligen att jag var för ung!!!
Jo tjena.... 3 dar senare så kom svaret på provet och det blev en burk vitaminer av varianten B12 att hämta ut... Den förbannade tungan blev bra på bara några dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar