lördag 20 mars 2010

skovård!


Har gjort min debut på mentaltestbana för hund. Dagens ekipage var en kull schäfrar. Hela kullen var mycket jämna i sina sätt att hantera alla saker de får vara med om på banan. Mina uppdrag stod i att dra upp "Dumpe" en overall som ska upp fort & fast sen ska man hålla den helt stilla tills hunden avreagerat sig och gått från platsen. Jag tror jag hade tur för ingen av hundarna behövde nån längre tid på sig för att kolla av Dumpe. Sen gick vi vidare i snösmeten mot skrammlet som ska dras på veckad plåt. Sista uppdraget är de fyra skotten från startpickan. Varje hund tog ca 40 minuter att testa. Jag hann med 7 st av 10 hundar men sen blev jag avbytt för att kunna dra vidare till jobbet. Goretexskor i all ära men man kan inte bli mer än blöt. Jag tog ur sulorna, drog på järnet på fläkten och kan man tänka sig att de var torra en timme senare då jag var framme på jobbet! Ja varmt som satan blev det i bilen så jag passade på att känna av vårvindar friska genom takluckan, vårtecken!

1 kommentar:

  1. Skorna har legat väldigt länge i värmen nu.. Luktar säker ostkrokar i hela bilen.. :-)

    SvaraRadera