måndag 8 mars 2010

Tittut!

Denna knubbis fick man allt vänta på.... Men så är ju pappsen norrlänning oxå och då finns det inget som heter bråttom inte. För er som inte vet så tog det sån tid att tillochmed min minsta på 6 år gav upp och sluta tjata om när kommer bebisen då. Iallafall tillslut så kom han ut. Häromdagen så ringde jag och fråga vad syster och man skulle hitta på och mannen svarade att de planerade en promenad på stan. Jaha sa jag, vad kul. Syster höll på att mata knubbis och efter det skulle de gå iväg. Visst skiiiitbra. -Hallå pappan vet du vad som händer när knubbis tuttat klart då? Sa jag. -neää, sa mannen. - Knubbis kommer bajja och sen är han hungrig igen, När sa ni att ni skulle gå? Vi försöker taima en promenad svarade han lite rart. Ja det går ingen nöd på knubbis iallafall!
Förra veckan så roade jag mig på avd 74. dvs man sussar ålandsbåtshyttsäng utan sprit. Det enda som håller en vaken är provtagning en gång i timmen hela natten och på det så tjuter apparathelvetet varje gång det blev ett veck på slangen som sonen hade i armen... Veck blev det varje gång han vände sig och det gjorde han lagom tills de gått ut ur rummer för femtielfte gången... Iallafall så var knubbis och den hopplösa morsan på besök under kvällen. Kan tyckas att jag är lite hård i tonen med att kalla morsan hopplös. Men det är precis vad hon är det! Stackars stackars knubbis säger jag! Först försökte han och jag sjunga huvud, axlar knä och tå, med rörelser till. Visserligen är armarna lite korta på såna små rackare men vad faan. Den hopplösa morsan hota med att han inte skulle få ligga kvar i mitt knä om jag inte slutade.... Tråkis. Ja, ja, jag sluta sjunga iallafall. Vet egentligen inte om det var sången eller att han inte kunde klappa sig på huvudet som var värst. För att liva upp livet för knubbis föreslog jag att han kunde komma till helgen och åka stjärtlapp. Men det föll inte heller i god jord hos den hopplösa morsan... Nähä, hundspann då knubbis? Du kan komma till helgen och åka hundspann efter vovven! Men den ansökan blev det oxå avslag på...
Det är ju inte konstigt att dagens barn blir försoffade och tvberoende...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar