tisdag 3 augusti 2010

barnledig!


Nä nu är det nog dax att de rara barnen kommer hem... I söndags blev det kombinerad lunch & middag på mcd. Cheesburgaren slank ner som lunch medans jag inväntade middagen som blev mc bean burgaren... Idag har jag fotat min middag. Efter att ha öppnat kylen 3 gånger och det fortfarande är falukorven, köttbullarna och en halv limpa som ligger där så kom jag ju på att i skafferiet finns det ju fiskbullar i hummersås! Mums. Enkelt att tillaga oxå. Man tar fram konservöppnaren och avlägsnar locket. Låter det hela luftas en stund medans jag tar fram en nydiskad blank gaffel ur lådan. Kokar upp lagom mycket vatten i vattenkokaren, tillsätter 2 ½ tsk kaffe av modell Red cup i den gröna höganäsmuggen och så är det färdigt, underbart! Det kallar jag snabbmat!


2 kommentarer:

  1. Blä va äckligt! Skönt att ungarna kommer hem snart så ni kan äta riktig mat! Haha!

    SvaraRadera
  2. Huu! Fiskbullar ska man äta varma!

    SvaraRadera