torsdag 7 juni 2012

Oj vad skönt o va ledig...

Skulle jobba 12-17 men så ringde chefen & sa att jag kunde vara ledig om jag ville det. Tjoho klart jag vill! Solen skiner & temperaturen är sådära lagom skön. Ringer en hundkompis som jag egentligen skulle träffa imorn för & röja på hundklubben. Åkte dit till 11 med bilen full av trädgårdsprylar. Körde med trimmer & häcksax. Jag har ingen häcksaxs men det måste jag köpa, så jävla bra! Det blev ju typ nästan rakt & man kunde bara dra den över busken precis som man drar smörkniven i bregottasken! Så höll vi på till 16:30! Tog en fikarast men lunch blev det visst aldrig.... hade varit lättare & jobba 12-17 tror jag.... Åkte hem duscha & klädde upp mig för spektakel i skolan. Yngsta dottern spelar tuta så det var avslutningsuppvisning. Kom hem 18:30 laga en snabb middag/lunch... Ut på den egna gräsmattan & fortsätta med trimmer & gräsklippare... Det yngsta kan nu både köra trimmern & gräsklipparen! Pappan påstod att det var hans dotter minsann men jag upplyste honom om att om han varit hemma hade hon aldrig fått köra.... Så det är helt enkelt mammas eländiga unge! 21:15 var det någorlunda klart & jag tänkte att grannarna skulle få sova... Plockade undan sladdar, trimmer, klipparen & hämtade in ved för & kunna myselda, I love it!! min man gillar det inte men han är på nattjobb. Disken står på bänken & jag tänkte & kände att nää fy faan! Öm i kroppen & armbågen lever sitt egna liv... Tennislivet tydligen... Jävla pissarm men jag har en till så det går ändå! Plockar diskhelvetet & slänger i en tvätt... 21:45 ramlar Matilda in genom dörren som varit på grönan med en kompis. Hon har iallafall haft det skitbra, härligt! Sen kom sonen & nu ska vi väll "titta" på tv.... Imorse vaknade jag 4:30 på soffan... Var visst nått på tv igår oxå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar