tisdag 25 september 2012

Tiden?

Varför ska tiden gå så fort?! Varför satt jag aldrig på bryggan o meta i kvällssolen? Varför låg jag aldrig o stekte mig på den lokala badstranden? För att tiden inte räckte till!!! Men jag har istället upplevt andra saker... Trasig bil utanför Orsa, där gick 3 timmar åt helvete för o bara vänta på hämtning! Fantastisk hundvecka med 11-åring i Färila bara hon o jag, ja å så Glenn labrador... Matilda ville absolut ha han med..  Fast hon gjorde som hon sa! Spåra o träna koppelpromenad med honom :-) Jag själv har slitit på Döden ja på alla sätt o vis, spårat o spårat o spårat. patrullering o fast bevakning har vi övat. För o inte tala om galet mycke platsligg med olika påhittigheter för o efterlikna skott... I Offerdalen stod jag i nått jävla grustag, hund låg o jag funderade över om nån kunde höra.... Jomenvisst! Tur jag har röstresurs.. Fåglarna lätta från trätopparna sen blev det tyst som i ett vakum. Ja jag skrek PANG. sen utveckaldes detta till o smälla bajspåsar o luftkuddar som gubben tog hem från jobbet. Jo det funka vi klarade platsligg på 50 meter o 4 skott. Hunden brevid reste sig vid första  skottet så jag sa ligg kvar o fick avdrag men bättre en 8:a en 0! Man skulle ha 5 för o bli godkänd. Trots all träning så gick inte provet hela vägen. Jag fick svart på vitt att hund måste få upp förväntning på ljudet.
Fast jag skiter i sommaren o stekandet på den lokala byhålestranden. Jag har fått med mig många bajspåsar svamp hem under sensommaren o hösten är jäkligt fin, jag älskar mina termobyxor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar