söndag 16 februari 2014

Mentalitet

Efter en tvådagarsutbildning för mh/mt som är mentalitetsbedömning av hund kommer jag hem till dukat middagsbord, kärlek!
Smått irriterad över alla jävla skor i hallen som inte kan placeras i skolådorna men skit i det jag ska va glad över färdig middag, kärlek.
Då jag renoverat minsta barnets rum så gick jag från ur mina skor, glömde att jag var sjukt kissnödig redan när jag åkte från kursen, in i barnrummet skruva upp spegel, krokar, tavlor, sen sitta vid middagsbordet, kärlek!
Kom på att jag va kissnödig & där är då tvättmaskinen med tvätten som jag la in igår morse kvar i maskinen. Ut till middagsbordet igen & tänket på den förbannade kärleken... Jag borde känna mig glad nöjd & tacksam...
Efter middan får jag spelet på madrassen som ligger slängd på golvet då sängen som skulle monteras inte blivit det då skruvarna tydligen är borta, kärlek... Sakta sakta faller den ena sidodelen som är två meter lång mot hörnet vid trappan. Där träffar den en stor vas som är full med glaskulor & påfågelfjädrar, kärlek!  Två feta oxar i trä som egentligen är bokstöd flyger nerför trappan & tappar både horn & ben. Kulor överallt & svarta skärvor från vasen.... Wilda Schäfern som fått stryk i sitt tidigare liv blir lika hög som en tax & gör så gott hon kan för att hålla sig undan, mannen försvinner in i badrummet & sonen hjälper sin hysteriska mamma med dammsugaren, kärlek!
På tvn är en parodi på Leif gw Persson där hon Birgitta gw Persson säger -jag rekommenderar inte den stora sinnesundersökningen, jag rekommenderar den jättestora sinnesundersökningen. Det va ju mig hon mena & inte Maria Montizami....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar