onsdag 21 oktober 2009

Min nya kock!

Har lyxat till vardagen med Linas matkasse! Så skönt att slippa tänka på middag. jag har liksom fastnat i snabbmatsträsket... Köttbullar o makaroner, hur kul e det? Igår var det pumpasoppa med bovetesallad... Hur presenterar man det för barnen? Jo det är ju skitenkelt för dom vet att det är Linas påhitt. Dessutom lite spännande. Om jag ska gnälla så är det väl min egen opförmåga att läsa recept... Hur svårt ska det va att komma ihåg: tärna allt det gula på pumpan, grovhacka löken & riv lite ingefära... Det var inte jag som packade upp påsen när den kom & hur ska jag då veta att veten var en konservburk? Jag gick igenom hela skafferiet efter en påse med nå vete, fel fel... Men iallafall så blev det så hinla bra! Imorgon blir det nog lax, eller älgbiff, eller kyckling...

1 kommentar:

  1. UNDERBART! Äntligen att ni prova! :o) Skönt att få hem allt eller hur?

    SvaraRadera