torsdag 8 oktober 2009

Nu har beslutet kommit! Ja det första blev fel kan man säga... Csn får tydligen sina uppgifter från felkassan. När tonåringen börjar gymnasiet är det csn som ska betala ut det föredetta barnbidraget som numera heter studiebidrag för den äldsta dottern. Det första beslutet som kom där hade det blivit något fel. Är jag förvånad? Egentligen borde jag inte vara det efter en tidigare resa med den djävulsbesatta försäkringskassan. Utbetaalningsplanen från csn talar iallafall om att jag ska få utbetalt halva dotterns bidrag. VA? Det hade jjag ingen aning om och var den andra delen försvann stod det inget om. Men efter ett samtal så får jag veta att den andra halvan har redan betalats ut till pappan. fyfanfyfanfyfan, spotta över axeln 3 gånger, strö salt i ett sår och upprepa sex gånger ramsan om pappsens förbannade ryggsäck med dom sex laxarna i en lackask i ett andetag samtidigt som det ena benet snurrar motsols och det andra benet ritar åttan. Helvete vad besvärliga mina ticks börjar bli nu i hopp om att jag aldrig mera ska få ett brev från förrsäkringskassan. Och nu har dom dragit in csn! fanfanfan... men csn sa iallafall att dom kommer ändra beslutet och att jag/min dotter ska få sina pengar. Va? bara efter ett samtal utan idiotförklaring? Hahahahahahahaaaaaa så klart det va nå knas! Jag visste det! Jag e så jävla blååååååst! Men vad trodde jag då? Att jag inte e blond längre... Tog visst förmycket silverschampo... för nu har beslut tvvvåå kommit. Den femhundring som hon fick för lite kommer att komma sista januari. Kul för dotter som verkligen lääääängtat hela sommaren efter pengar... Jävla skitkassan som lurat csn att jag o hennes far delat barnbidrag fast jag har PÅ PAPPER att jag har enskild vårdnad. Hur i helvete gick det till?
Jag lär ju inte va den enda......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar