torsdag 15 oktober 2009

poppis på hemmafronten...

Skulle köra äldsta dottern till hundklubben. Hon är prao på hundkurs för att se om hon vill fortsätta att utbilda sig till hundinstruktör. Jag kan säga att skjussen blev utdragen..... Vi var på klubben till halv sex efter att först fixa middag hemma till övriga barn. Gubben var hos sin morsan för att fixa en brevlåda och överenskommelsen var att han skulle plocka upp fröken prao på hemvägen vid nio. Men istället plockade han upp en annan dotter vid åtta eftersom jag fick förmånen att delta som störning på hundkursen där dotter stor praktiserar. Jag kan bara skryta om att vovve hopplös skötte sig utmärkt! Där ser man vad ett korvpaket & en boll kan göra för underverk! Vem vill jobba utan lön? Vovve är billig i drift eftersom man kan köpa kycklingkorv för en tia på lidl... Iallafall så skyndade vi oss hem och 22:30 parkerade jag snoråskan utanför grinden... Då kommer den dära praktikanden på att hon vill fixa slingor.................. Visst, man är ju inte mer än trött, typ. Inte fanns det en virknål i rätt storlek heller... Fram med potatisstickan & en tång! Sådär ja! Nu har vi en finfin hårkrok..... Efter att ha dragit slingor så sitter jag här nu & väntar på att 45 minuter ska gå jävligt fort, klockan är bara barnet, 0:30 & det är en kvart kvar på verkningstiden...... Dessutom skulle jag ha en ledig dag imorgon om det inte vore för att jag var penningkåt & erbjöd mig i ett svagt tillfälle att jag kunde jobba imorgon... Helvete! Hur jävla dum får man bli? Ja skitdum tydligen....

1 kommentar: