fredag 27 november 2009

Vem fick rätt nu då? Jag... som vanligt! kom hem sent o hoppades på att middan skulle va klar. Tyst i huset förrutom tv`n. -Hallååå är det nån heeemmaa? Två små barn sitter i soffan och jag frågar om dom ätit. -näää det har vi inte o vi e jättehungriga. -Var e pappa då? -Han sover för han har ont i en taaand, svarar barnen i kör
Imorse sa han att det gjorde lite ont, JAG sa: -ring tandläkaren. Men nähä det gjorde han inte. O varför inte det då kan man undra. Jo för då berättar han jag är gift med att han kan inte kan ha ont i tanden för den e död... När middan är klar kommer han uppkravlandes för trappen med en febertermometer tyckt intill örat, 35.5 grader... -helvete den fungerar ju inte, jag e ju sjuuuk, ont i tanden, jämmer o elände. 36.0... fortfarande ingen feber, buhuuu. -Men gullet, hade det ändå inte varit bäst att göra som jag sa för en gång skull? Ringa tandläkaren innan helgen? - men tanden e ju döööd den ska ju inte göra ooont, piper stackarn - Nähä men då är det väl tanden brevid som gör ont då säger jag. -Nä det är det inte säger han som har ont i truten... -Men hur i helvete ska du ha det undrar jag, ont eller inte ont? -Jag har fått citodon av en livlina, det kanske hjälper...
Detta kommer att bli en mycket lång helg! Tur det är min arbetshelg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar