torsdag 24 december 2009

Jul!

Så är det jul igen... Jag gillar inte julen.... Jag gillar visst ingenting! Fy vilken tråkig surkärring jag är! Jobbade som en gris förra månaden och all den sköna lönen går åt till klappar... Kul för dom dom får kanske. Varför ska man byta pengar med varandra? Hur skulle tjurkärringens jul vara då? Jag skulle tycka att det räcker med en klapp till barnen, EN klapp! Det är så förbannat svårt att städa rummet ändå... Tänk om man sen bara kunde umgås och äta gått, dricka gått, se på tv. Vad mera ska man önska sig? Nä istället ska man fara runt och förköpa sig för att sen i mellandagarna ha ångest för att man bränt för mycket stålar och kulmen kommer till nyår då man känner att full ska jag iallafall bli, julen är barnens tid och nyår vuxentid... Och då blir man jättevuxen! Beter sig som en treåring... bubblar en massa skit och kräks för att man fått i sig för mycket.. Dessutom behöver man någon mindre aspackad som hjälper en att komma hem, precis som en treåring men en packad förälder...
Själv ska jag ha en vit jul på spritfronten och nyår blir lika bra den då jag har ett jobb att sköta. Ja så är det då man jobbar inom vården. De som är i behov av personal är ju inte mindre i behov vare sig det är en vanlig tisdag eller nyår. Det som är surt i mitt läge är att jag har två arbetsplatser och inte fick ledigt en pissig fredag då jag egentligen en vanlig fredag inte ens skulle vara där... Jag är alltså vikarie på min ordinarie helgarbetsplats för att någon annan ska vara ledig, kul! Resten av familjen åker till norrland. Sonen kan kalla det straffläger då han är i behov av barnvakt 24-7. Skiter i sin diabetes och tror att han får röka! Men jag är som sagt en sur jävel så min lediga tisdag ska jag tillbringa med det första soc-samtalet i frågan... Jag försökte lösa detta med rökningen genom att om han inte har pengar så kan han inte köpa röka. Smart va! HA! Tänkte inte på att det finns en far oxå, Sonen ringde pch säger att han behöver stålar och vad gör han? Jo sätter in 200:- på hans konto... Jag antar att pappsen känner sig väldans behövd och bra. Dessutom blir han ju så himlans jättejätte snäll då han åtminstone han ställa upp med peng till den stackars fattige sonen då morsan är så förbannat snål. Undrar just om han kommer känna sig lika bra när han hjälpt till att fixa hälsan på sonen? Jävla pucko! Diabetes och röka är ungefär lika illa som att dricka sprit när man har diabetes, men hur ska man veta det när man snart är 15? Ja sonen är nästan 15. Den såkallade pappan är snart 40 men är tydligen ung i sinnet, typ 15...........................
Iallafall ser jag fram emot julspelet i Djurö kyrka 10:00 sen blir det hem och ställa fram all mat som komendoran spart på sig sista veckan och på eftermiddan kommer resten av ligan...
God jävla jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar