torsdag 24 december 2009

var är tiden?

Ja det kan man fråga sig. Har fått en liten notebook av mannen men inte blir det mera bloggande för det... Helvete... Kan man önska sig mera tid oxå? För det är där skon klämmer mest... kl 7 åker jag till jobbet, går upp 6:45... Kaffekoppen i mugghållaren på bilen och ostmackan blir lagom skorpig i utblåset från fläkten på instrumentpanelen... Jobba, jobba, jobba till 15:3o. Sen har jag en 30 minuters bilfärd hem om det bara är jag på vägen.... Men det är det oftast inte så det blir lite körigt att blogga & köra samtidigt... Så istället ägnar jag den tiden åt att ringa barn för att se vart dom är, vem som tar med vem hem , var är mannen? Någon är på ungdomsgården fast han har utegångsförbud... Pulsen går upp en smula, ringer mannen och skäller lite, pulsen går ner en smula... Tänker på reklamen: skulle du vilja möta dig själv i trafiken? Nä fy faan! Det skulle jag verkligen inte vilja göra... Speciellt inte när jag åker cheva.. Störst går först... Men snoråskan är inte bättre den för den är så liten så ingen jävel borde märka att jag bara smiter lite lagom före sisodära... Laga mat på en spik, tjata om läxor, duscha barn, natta barn ,skälla på mannen... Han har förövrigt idag kört både julkinkan och ett kvitto i ugnen... Hur lyckas man? Jo man är man! Iallafall efter allt vardagsbestyr ska man hänga i soffan ,kolla tv, gulla med mannen , hålla sig vaken............ Helvete vad skönt det är att sova i soffan! Minder skönt att vakna kl 2 och frysa helt övergiven och ensam... Krypa ner i sängen för att klockhelvetet ska ringa 6:20.. Snooza till 6:45och sen sitta i bilen kl 7...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar