söndag 13 december 2009

Stavsnäs - st paulsgatan: 25 minuter i snoråskan... En man med vetepåsen tryckt mot kinden... Tandvärk iiiiigen. Men denna gången i en tand som uppenbart inte e död. Jag har aldrig varit på tandakuten men det satt nån med sargat ansikte, en grupp muslimska kvinnor o nån svenne med ett bittert ansiktsuttryck. Shit detta kommer att ta halva natten... Så jag frågar i kassan hur många timmars väntetid jag kan räkna med. Tjejen i kassan ser ut som ett frågetecken. -Men förlåt jag vill bara veta om det kommer att ta hela eller halva natten? 45 minuter svarar hon. -Va? Nu var det min tur att se ut som ett frågetecken. Eller ville hon vara lustig tillbaka? Jag sa att jag ville bara veta om jag skulle parkera om bilen eller åka hem emellan. -Nej, nej säher hon. Det är er tur om en 45 minuter.
Visserligen är det mindre billigt med tandvård om man jämnför med kroppsvård. Men en söndagkväll betalar jag vad som helst för att slippa sitta bortglömd i nått jävla väntrum.
Tjoho nu börjar parlamentet! o gubbens nr kom just upp på tavlan. Jag älskar tandvärk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar