torsdag 4 november 2010

Det går bra nu!

Har tillbringat halva dan i pundarvolvon utan PROBLEM så hämtar jag upp kurskompisen för vår kurs som börjar 19 i solna... I höjd med partybåten Patricia vid slussen I ytterfilen naturligtvis så stannar bilen... Den stod inte så dära jättebra där så vi beslutade oss för att flytta skiten till kanten efter att jag ringt mannen & KLAGAT. Jag kan tacka Sverigedemokraterna att dom inte har eller får makten någonsin då den enda som hjälper en stackars klen blondin var en mörk man från typ inte sverige iallafall från början. Min man frågar om generatorremmen sitter kvar vilket den inte gör enligt min undersökning av pundarvolvon. Jag säger till mannen att kompis mamma kommmer med kompis bil för vår vidare färd mot solna. Mannen säger att vi inte kan lämna pundarvolvo mitt i slussen då den kommer bli bortbogserad då man kan tro att det även är en pundare som kört den :( Kompis bästa mamma passar vraket tills mannen kommer fram. Ja just det! Mannen kommer fram... Hahahaaaa det var ju högst märkligt att kopplingsvajern på hans bil går av när han ska åka för att ta hand om pundarvolvon! Iallafall så åker vi vidare mot solna till kursen och är endast en kvart sena vilket jag tycker är fantastiskt med tanke på att vi inte kunde komma alls! Sen ska vi åka hem.... från solna kl 22.... Vi sätter oss i bilen & åker en 20 meter när kompis säger att det känns lite konstigt. Tacka faan att det känns konstigt när de nypåsatta vinterhjulet bak är platt! Kompis mamma hade dessutom varit duktig att plocka ur de gamla däcken. Så i mörkret i solna plockade vi ut hundbur, hundprylar... vi snackar inte lite hundprylar... För att komma åt locket i botten som gömmer extrahjul & domkraft. Det är ju tur att jag haft många trasiga däck i mina dar... Inte heller stannade polisjäveln som åkte förbi! På hemresan lånade jag systers riskokare med lite bensin i men den gick som satan ändå! Enda kravet var att dom ville ha tillbaka den hel och det ska jag säga att Stavsnäsvägen utan brillor i mörkret det var den riktiga utmaningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar