onsdag 3 november 2010

Morsan VS sl...

Ett smakprov på att åka buss en lördagskväll ut till värmdö...
Mitt brev till sl:

Lördag kväll ringer min dotter för att bli hämtad vid mölnvik. För att chauffören är påverkad... Polisen gör en nykterhetskontroll men chauffören är nykter, på alkohol. Chauffören kunde inte tyda en åkremsa för att stämpla den rätt för en annan passagerare som oxå valde att inte åka med chauffören då han uppträdde konstigt. Chauffören hade sagt till polisen att han var förkyld & trött. Trötthet & rattonykterhet är lika illa i min mening! Är man sjuk ska man vara hemma. Min dotter, hennes sambo samt kvinnan med åkremsan valde att stiga av bussen redan i slussen för att ta en annan buss & jag hämtade dem i mölnvik för vidare färd till djurö & stavsnäs. Det är inte som så att man väntar på nästa buss när man ska åka så långt & dessutom är stavsnäsvägen inget att rekommendera om man "bara" är trött & förkyld. Bussen mötte jag vid grävlingsstigen ca 23:00.

Jag kan tillägga att medans jag sitter & väntar på dotter med sambo & buss så kommer även polisen förbi eftersom jag körde ett varv i rondellen, stannade på busshållsplatsen för att i samma sekund komma på att där kan jag ju inte stå när polisen står på gatan brevid så jag åker ett varv till i rondellen & in på macken. HA! Sagt & gjort så kom de minnsan åkandes in på macken eftersom det hela verkade mycket mystiskt........ Ja jag vet att jag har en pundarvolvo...och eftersom jag inte kunde visa kortet som låg hemma i ett par andra brallor så ville de veta att bilen stod på min man.... Blåsa i konstapelns apparat fick jag oxå göra. Sen gör de så dära så man ska känna sig riktigt jävla oväsentlig. Vänta, säger den ena....... Vadå vänta tänker jag, jävla idiot! Står det vänta i pannan på mig eller?? Då såg jag ju att han hade en sån dära krussidullsladd upp till örat! Så sätter han fingret så dära hemlighetsfullt på örat för att visa att jag ska fatta att han har nått viktigt på G. Hallå? Om det nu var så jävla viktigt, ÅK! Nu kom bussen in oxå som jag vänta på så det blev ju bra att dotter, sambo & hon med åkremsan oxå kunde titta på när jag blåste i apparaten... Ja inte var jag full heller. Men vore det inte för den förbannade busschaufförsjäveln hade jag varit hemma sussandes framför tv`n!

Detta svar fick jag iallafall från sl... Jag undrar vem som betalar min timpeng? Förnedringspeng? Bensinpeng?

Svar från SL Kundtjänst Tack för ditt e-brev. Jag beklagar det din dotter har varit med om och jag har full förståelse för att du hör av dig till oss. Jag har rapporterat händelsen till personalansvarig. Alla klagomål på vår personal följs upp personligen, så arbetsledaren kommer att kalla föraren till ett samtal för att undvika att det här händer igen. Det är viktigt för oss att du som reser med SL bemöts kunnigt, med lyhördhet och respekt. Vi är tacksamma att du hörde av dig så att vi kan ta vara på dina synpunkter. Vi samlar alla synpunkter och utgår från dem när vi utvecklar verksamheten. Jag hoppas att vi ska motsvara dina förväntningar bättre i framtiden.


Förväntningar var ju roligt skrivet! Jag åker inte buss iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar