fredag 17 september 2010

Pundarvolvo!

uppe med tuppen, körde barn till skolan, hem & fixa till sig inför arbetsdagen, man ska ju va snygg i kassan, hahaaaa! På med rosa läppglans & så iväg till den lokala ican för att köpa fredagsmys till barnen. Jodå pundarvolvon fungerade till det oxå. Jag skulle bara lämna in påsen jag handlat & tänkte en sekund att jag skulle skita i att stänga av bilen... Men miljövän jag nu är med en gammal pundarvolvo så stängde jag av biljäveln! HELVETEEEEEEE! Inte ville den faan starta sen då! Till saken hör att jag för en gångs skull var ute i god tid för att inte behöva stressa & kanske till & med hinna ta en fika på jobbet innan jag ska börja arbeta. Jävla skit! Ringer mannen som svarar glatt: mitt i lunchen :) Ja du din jävel det är din fantastiska lilla fru som ringer.... Biljäveln startar inte vad ska jag göra nu då? Kolla tändstiften fick jag till svar... Visst ner i källaren för att ta fram den lilla lådan med nån jävla nyckel i. Det är ju hundra jävla lådor i den förbannade mansröran! Helveteeeeeee! Fick bort ett tändstift men det verkade inte vara det som var problemet... Gå till bussen, GÅ TILL BUSSEN?! Fy faan jag hatar bussen, jag hatar alla små jävla lådor, jag hatar pundarvolvon, men framför allt att den fantastiska mannen sitter & äter lunch i godan ro... själv gick jag på vägen med en drickyoggi & en dubbelmacka i handen, som en jävla pundare! Skitig om fingrarna oxå efter det misslyckade försöket med tändstiftsjäveln.
Hur gör man när man ska åka pundarbussen då? Jo man ska köpa sig en smsbiljett men tro inte att det finns nån slags jävla info om vilka bokstäver man ska smsa iväg en mindre vilket nummer man ska skicka skiten till! Jävlar! Men det satt ju en stackare med nått skit i koppel så jag frågade på ett artigt sätt om hon möjligen visste hur man gjorde. Men hon var ju från polen så det svar jag fick i all välmening var att gå till nästa hållplats för där borde det stå hur man gör. GÅ TILL NÄSTA HÅLLPLATS? Jag har ju för fan redan gått till denna... Jävla pissbuss! smsar mannen istället. Han e så bra min man när jag är galen <3
Fick nummer & bokstäver av han så när den förbannade bussen behagade komma så var jag redo! Inte titta han som körde på min smsbiljett heller :(
Sakta åker bussen iväg, stannar på varje hållplats..... Först tänkte jag att det är ju inte så farligt att åka buss ändå, fan vad töntig jag är som jagar upp mig för minsta lilla, det går ju bra det här & jag har ju aldrig åkt 65 km/h hela stavsnäsvägen & stannat emellanåt. Det går ju bra det här. Skit i att dubbelmackan blev slängd i diket för att inte se ut som en hungrig pundare, yoggiflaskan slängdes i papperskorgen. jag läste klottret för att se om min son skrivit nått gulligt, Ja dom skriver vem dom älskar vem som e full, men jag tyckte synd onm den stackare som skrivit att han har liten snop, med ett p! Då måste den ju vara jätteliten.. eller så har han missat svenskan '6 då börjar jag fundera över om full egentligen ska vara ful? Det är ju mobbing! Nån älskar iallafall Emma K. Min Emma är ju Emma W så det är nån annan Emma. Tur dom skriver så, så behövde jag inte fundera över det ;)
På mitt andra jobb så kan jag inte med doften från den gula rengöringssprayen då en kollega försökte dölja skitlukt med den... I & med att jag ibland får fixa pantmaskinen på jobbet så finns det en annan lukt som inte är så fräsch i fel sammanhang... & det är den lukt som finns i panten på jobbet när den lukten är på bussen... en svagt sur, bakfylledoft som sakta, sakta sprider sig i bussen. Fy fan ska man behöva sitta i pantlådan till jobbet? Undrar just vad jag är värd i pant? Inte ett skit antar jag efter denna dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar