fredag 17 september 2010

snabbköpskassörskan!

4011 är bananer... Ja med det kommer jag inte så långt men jag har ju fusklappar överallt så vem vet snart kanske jag kan tomat & lök oxå. Ja jag har ju börjat på Konsum! Det är ju inte som att vara kommunalanställd vill jag lova... Tänk om Nacka komun tog efter vad det gäller arbetstid, mobilpolicy, raster osv.... Hade dom sparat massor i både peng & personal! Här jobbar ALLA. Fort & effektivt, missar man nått får man veta det direkt och det funkar ju skitbra för då kan tillochmed en sån som jag ihåg till nästa gång att man glömmer inte & torka av kycklingbänken efter sig! För gör man det så får nån annan göra mitt jobb. & det gynnar inte arbetsklimatet.
På komunen får man pröva en annan arbetsplats om man inte orkar med sitt jobb, på konsum får man sluta för det är ingen som vill jobba med en lat faan. Idag var det så illa att jag glömde min mobil på jobbet & det har ju aldrig hänt eftersom på komunen stängde man aldrig av sin privata mobil & låster in den i nått skåp... Men så gör man på konsum. Dessutom så slutar man när dagen är över även på den mentala biten för det ska inte dokumenteras eller uppdateras som man ständigt låg efter med. Mamma blomkål & pappa kålrot ringer heller inte & frågar hur dagen har varit för Janne banan utan när klockan är 21 så stänger man & går hem.
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar