måndag 28 maj 2012

Måndag?

Sonen har luktat som en hel acetonfabrik under helgen... Söndag morgon när jag öppnade dörren till hans rum var det så det nästan sved i ögonen... Jag öppnade bara för att säga att jag skulle åka & för som vanligt kolla om han var hemma/fortfarande vid liv. Check!
Visste väl egentligen att han borde åkt till sjukan på lördagen men nånstans så är det oxå hans egna ansvar att ta hand om sig. Han vill inte & tycker att jag är en hönsig morsa. Iallafall så ringde jag hans diabetes-sköterska idag måndag för att fråga om lite råd. Hans blodsocker när han stank i lördags var ju "bara 16,4" vilket var bra då jag trodde det var på 31 som det brukar ibland, (Normalt ska man ha mellan 4-8 om man är frisk) Syster Monika tyckte att han skulle komma in för & ta ett ketonvärde, man mäter hur förgiftad man är i kroppen, det är det som luktar "aceton-svält" Men idag jobbade jag & han var ju faktiskt på väg till skolan! Man får välja sina stunder... Inte ville han åka heller när jag ringde & föreslog en liten stadsresa. Så jag jobbade på, funderade om han skulle ringa & ångra sig eftersom det går fort & bli riktigt dålig när det är som det är... Efter jobbet åkte jag till hundklubben & plågade hundfan en stund. Att åka dit är min påfyllnad av energi, bara hunden, jag & en påse korv! Vi tränar tävlingslydnad för att kunna bli godkända i den kurs som jag går, patrullhundskurs. Efter kursen är det ett prov & om vi klarar den så är Döden tjänstehund och vi får jobba "på riktigt" i hemvärnet. Dessutom ökar värdet på hundfan & det är ju bra eftersom mina hundar har en tendens att dö... Jag tänker redan att hon kommer bli ormbiten då det är sjukt mycket orm detta år... Så för att vara på säker sida så måste bilen vara tankad för både en diabetesresa & vetrinärsresa samt peng på kontot för hunden då man inte får vård utan peng. Parkeringsböter vid diabetesresa kan man betala i efterskott...
efter hundträningen åkte jag & hämtade ena barnet som lyckats få med sig 2 cyklar till en kompis & hon trodde att den ena cykeln fick plats i bilen vilket den inte gjorde då den är belamrad med hundsaker & bilbarnstol för barnbarnet... Jag började väl känna här att mitt tålamod typ var slut... Svärsonen ringde om nått jävla båtlås, jag ringde sonen om låset till sjöboden... Ingen visste var nycklar & lås var och på nått jävla vis så blev det mitt bekymmer... svärsonen var iallafall rar & hämtade den dära 8½-åringen jag har som är inne i en mycket märklig period. Jag känner ioförsig igen perioden från de tidigare barnaskaran men jag blir iallafall sjuuukt irriterad! Hon fattar inte vad jag säger! Hon hör inte! Och hon glömmer! Nån av de andra barnen släpade jag iväg med till hörselkontroll för att hörbarheten var noll! Men hos hörseldoktorn var det naturligtvis inget fel... Jag vet vad felet är! Det konstiga är att felet inte finns beskrivet i läkarböcker eller hos barnavårdscentral! Kommunikationen mellan öra & hjärna funkar inte! Detta gör att man som morsa ta me faan blir galen!
Så till kvällen brast det fullständigt hemma efter ytterligare samtal med en 17-åring om varför han inte får dricka sprit men jag får dricka, mannen jag är gift med ville ha nån jävla puss för han skulle till jobbet & min äldsta ringer & frågar utdraget vad gööööör du imorn mellan 16-20? Vad faan, säg vad du vill & jag gör det! Jag hatar & gissa!! Jag hatar & dra orden ur munnen! Så frågade jag iallafall den dära 8½-åringen något som jag inte ens kommer ihåg varpå hon svarar: -vadå jag fattar inte? Men för i helvete! Vad faan har du stängt av hjärnan eller frågade jag rakt ut. Hon svarade -Japp! sådära lagom kavat & slutade svaret dessutom med: -Jätteskönt.
Imorn är en ny dag....

1 kommentar:

  1. Att du orkar och hinner allt! Det är heeelt sjukt! Är inte ett dugg avundsjuk.

    SvaraRadera