torsdag 19 december 2013

Äntligen bankkort!

Förra året skulle 12-åringen få ett eget kort i present hade jag tänkt mig men då var åldersgränsen 13.... Så hon har väntat länge länge på 13 & detta kort!
Jag passade mitt syskonbarn i måndags & åkte till handelsbanken i Högdalen där det satt en nybakad bankman. Han var ordentlig, kollade noga på sin dator ja tillomed prata sakta så, eh ja, jag vet inte om det  skulle bli tydligare. Jag tänkte bara att babbla på så det blir klart & har vi tur så hinner barn inte vakna.. Tidigare när vi satt & vänta på vår tur bland ett fyllo & högdalens pensionärer så sa en av damerna till sin väninna att oj så tryggt han sover därborta i sin barnstol. Jojo tänkte jag hon skulle bara veta att han sover i tron om att allt är som vanligt,  stackarn!
Sen vakna han till lite, knorra & tittade sig omkring. Nu utbrast samma dam att oj nu är det matdax! -Eeh nä det hoppas jag verkligen inte utbrast jag & damen såg lite förskräckt ut så jag sa att han e ju inte min jag har ju bara lånat han en stund varpå damen & vänninnan pustade ut & började skratta.

Ja båda föräldrarna måste ju skriva på papper för bankkort & barnet oxå.... Men hjälp hur ska jag få hela gruppbostaden till banken?!
Värmdö  hade iallafall kvällsöppet så vi åkte dit hela gruppbostaden. När vi fyller i papprena så står det 9 år på en ruta. Vadå frågar jag vad menas?? Jomenvisst det är ändrade regler sen en månad tillbaka att man kan få kort som 9-åring nu. Kan säga att blivande 13-åring blev sjukt sur då det lixom var hon som skulle plocka tonårspoäng & få kort! Inte lillasyster som åker räkmacka nog ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar