måndag 23 december 2013

Är det över nu??

Jaha? Hinner du med jul? Jag, man o barn va & handla... Jag plocka varor barn drog vagn o hämta det som jag missat, mannen hade jag fullt upp med o inte tappa bort! Är han 3 år eller? Handlat sista klapparna medans man & barn fika hos kompis vilket va bra då jag kunde köpa hans klapp.... Han fick bära in den hemma.. 21kg! ett helvete o få ut i bilen efter att jag slagit in den.. Men det är det värt! Barn packa in varorna i kylen, vilket sen gör att jag inte hittar det jag ska ha... Mannen har letat filmer som han gömt nånstans tidigare i år... Jag skala potatis. Skivat allt som ska skivas, mannen visar hur man ska bota det onda med att stå på alla fyta & spreta med ben & arm, jag fixa ischoklad, Jansson, ägghalvor, mannen har ont i ischias, glöggmandeln e skalad inför morgondagen, svempa sussar lite på soffan. Säckjäveln till tomtens klappar är borta! Ligger på samma ställe som filmerna?? Tänkte klippa mannen oxå nu medans ångan ändå är uppe.  Mannen är trött kan vi inte göra det imorn? Visst visst... Då kan jag lägga ut askan från öppna spisen på golvet istället då det ska skrämmas syskonbarn imorn... 4 år & lite rädd för tomten redan innan...  Jag ska tomta! Stackars barn men va fan nått kul ska man väl ha denna hysteriskt eländiga Dag... Vem vinner byteshandeln på hundralapparna man inte visste att man hade??
Kl 15 infinner sig sen lugnet! Kalle på tv, en liten bricka med godsaker & betalt, ja jag ska jobba <3
Hemma kl 15 väntar annars disken efter jullunchen, en timme senare är man lite sugen & mamma som just blivit torr om händerna efter kökssaneringen kanske kunde va gullig & fixa nått gott? Ja jag står ju ändå upp. Visst sen är det Karl Bertils jul vid 19 & gottat efter lunchen är just undanstökad. Nä men lite ostbricka skulle väl va gott? Raring du som ändå står skulle du vilja plocka fram lite...
Visst klart jag gör! HAHAHAAAAAAA glöm det!
Jag jobbar! Asså inte hemma då....

GOD JUL!

1 kommentar:

  1. När kommer din bok Anna? Jag kommer sträckläsa den! God Jul! Tomta för syskon barn hmm, är det Malins eller? Kram

    SvaraRadera