söndag 8 december 2013

Fläckfritt leverne?

Jag har prövat ett fläckfritt leverne under några veckor. Inte helt lätt, även solen har fläckar! Iallafall så är det slut på det nu, fläckar alltså. Jag fläckade medvetet ner en provlapp i bomullstyg med de fläckar som i mitt hem är vanlig förekommande. Slängde in lappen med min 40-tvätt. Jag har sedan studerat lappen med öga samt mobilkameran & den var över förväntan ren på vissa fläckar men en kvarstod som faktiskt retar mig mest... Blodfläcken! Javisst borde jag ha sköljt just den delen av lappen i kallt vatten för det är det som fortfarande funkar bäst på blod, kallt vatten, men innan den torkat då förstås... ja jag lät lappen ligga & torka till sig innan tvätt... Men över förväntan så var olja samt stearinfläcken borta! Även om jag höll upp lappen mot ljus så syntes ingen fettfläck!
Gräsfläcken är borta till 80% & sot till 90%  blodfläcken är väl borta till 3%...
Jag använder vanish mest som förebyggande mot ev fläck med att hälla i en skopa tillsammans med tvättmedlet. Jag tycker nog att mitt leverne är så gott som fläckfritt nuförtiden, ja så gott det går iallafall, men som sagt även solen har...

#vanishtestswe #buzzador

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar