torsdag 26 september 2013

Diagnosdjungel

Efter att ha googlat diverse symtom så har jag nu en diger lista på div sjukdomar!
Som ett mindre skämt finns det en sida där man kryssar i de krämpor man har för att sen få lista på allt vad det kan vara... Galna kosjukan?
Sen såg jag i tidningen om rabies! Ja va fan klart jag vill veta om symtomen passar.
Smsa lite med min syrra & hon tipsade om hypokondri! Så klart! Allt föll på plats & Alla mina brister, ja tillomed svarta lådan med svordomar passade in, fantastiskt!
Till saken hör att hennes man gillar akuten så som tack för tipset så tipsade jag tillbaka knepet för att få komma in...

Jag vidarebefordrar:
Hahaaa kan lära han ett sjukt bra knep! När doktorn klämmer eller trycker o frågar om det gör ont så säg lite svävande aaahjjj kanske.. Då är doktorn i fällan för då kommer han fråga om skalan 1-10!!! Då säger man  typ 8 för man vill ju inte verka desperat men då kommer man iallafall få två Alvedon innan man blir utslängd...

Lyckas man dessutom taima in en bra dag kan väntetiden bli sjukt lång.

Idag ska jag nog vänta i solen på balkongen med risk för att se frisk ut.. Den vita sjukhusskjortan mot mitt bleka ansikte &  bleka hårrufs ger annars en sjukt bra nyans mot den gula sjukhusfilten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar