fredag 27 september 2013

Sinnesundersökning?

Sitter snällt på stolen i den vita sjukhusskjortan, grå mjukisbyxor & tjocksockor. Bakom står hon & riggar en form av nätmössa i gummi. Inte helt skönt när mössan ska på & jag fattar nu varför man raka huvudet på patienter inom vissa kategorier förr... Mäter huvudet med måttband, omkretsen, öra till öra, panna till bulan ovan nacken. Reglerar nätet så de elektroder som ska fästas kommer rätt. Kluttar på nån gelé som ska förbättra mottagninge...
Jag funderar över om det bar så här förr.. Huvudmåttet avgör vilken kö man hamnar i, gaskammare eller koncentrationsläger? Tur jag är blond iallafall även om knoppen är stl xs...
Får sen ligga på britsen & ska blunda. Sjukt svårt när man är nyfiken & det prasslas runt vid databordet. Så kommer hon tillbaka & fixerar tre kontakter till, två i pannan & en på ena kindbenet. Jag ska blunda sen titta när hon säger till & blunda igen. Visst inte skitsvårt direkt.
Men så säger hon att jag ska slappna av i käken! Hur faan kunde hon se att jag var som en fiolsträng?? Slappna av? Nu blev det ju fan svårt.... Nåja jag släpper på trycket o gapar lite så där lite lagom utan att öppna munnen... Efter 15 min var det klart & jag kan återvända till min säng, kaffe & korsord. Ska tvätta håret igen då det är 24 kluttar med gelé som nu torkat & ger en fantastisk frisyr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar