söndag 21 februari 2010

Cirkeln är nu sluten!

Hahahaaaa, jag döööör! kom hem i mörkret och började skotta infarten... Fy faan, dax för snöslunga tror jag. När jag skottat halva infarten så tyckte jag att partytältet såg lite konstigt ut. Och det gjorde det oxå! Det har GÅTT SÖNDER! Äntligen så har något gått sönder och inte nån tvättmaskin eller avlopp denna gång! Proppen har jag bytt igen oxå för teflonpannan kommer inte ihåg att diskmaskin och tvättmaskin inte riktigt matchar varandra. Det sista jag gjorde innan jag drog på bio med barnen var nämligen att starta dessa maskiner i tron om att det skulle vara diskat och tvättat när jag kom hem.
Ja jag åkte iväg till stan på bio, via Tyresö för att lämna den ena dottern som hellre ville vara hos farmor än gå på bio. Som vanligt i sista stund lämnar jag hemmet och på motorvägen ligger det dessutom 3 plogbilar i en en fin formation så ingen kunde komma förbi. Den ena bilen efter den andra åkte förbi i tron om att komma förbi... Från att vara bil 2 efter plogbilsformationen så var jag tillslut nr 7 innan jag insåg att här har vi faan inte tid att ligga om vi ska hämat ut några biobiljetter och lämna dotter i Tyresö. Så jag gjorde som Bosse på den gamla reklamen..... Jag tog bussfilen på ormingerakan. Ungarna tjoade och faster i baksätet skämdes, men vad fan gör man då? Det som förvånade mig mest var faktiskt att den gråa skåpbilen som verkade ha mera bråttom än jag inte hängde på. Sen låg motorvägen öde & snöig, Me like! I backspegeln yrde snön och det hela la sig som en jättekaka på bakluckan så både lyse och regskylt försvann .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar