torsdag 18 februari 2010

SAAB VS CHEVA

Stressar från jobbet, snöar... Vilket betyder att någon ligger först på stavsnäsvägen i 50 km/h. Löser ut mannen på biltema med kortet som är hans egna. Haha han e lurad som vanligt... Jag hann tanka bilen innan han fick tebaka kortet. 1200:- fattigare. Utanför biltema kläcker han ur sig att han inte ska hem först.... Ja han har en kompis, okej? Själv har jag just lovat skridskotjejjen att hämta henne på stavsnäs gärde i tron om att lura mannen till fritids på djurö skola för att hämta den minsta faan. Haha nu var det visst min tur att bli lurad. Jävla helvete! In i bilen & iväg mor byhålan och mycket riktigt så går det i 50 på stavsnäsvägen! Glömde jag tala om att jag hade en halv middag i baksätet som jag ska tillreda hos syster i Årsta då vi ska dit på födelsedagskalas... En av de större barnen ville inte följa med, återkommer till det!
Hämta minsta på fritids, sladdar in på ica i stavsnäs och handlar den andra halvan av middan medans skridskotejjen är på väg. Den dära större har inte mobilen på så då blev det en resa hem oxå för att skäma ut mig själv och son genom att ringa runt till de kompisar jag har numret till. -Heeej jag är morsa har du min hopplösa son där eller vet du var han eeee? -Näää jag vet inte. Nä just det, Jag vet inte, det är ju liksom ett standardsvar. Men så! Jackpott!! En av hans vänner svarar och är med honom i vinterhamn... Sonen säger att han vill minsan inte med på nånm jävla middag och det för att jag är så jävla jobbig. Just det! JOBBIG! hahahahaaaa.... Upphöll han i telefonen ocg sladda vidare ner mot den förbannade vinterhamnen... Där stod dom. Två förtappade fjortisar. Slängde in han i bilen och vände slagskeppet mot ålstäket för där skulle nästa förtappade plockas upp.
Så är vi tillsammans i bilen på väg mot årsta. Över skurubron ligger jag i häcken på en saab som tydligen inte har vare sig svängradie eller backspegel.... snigelsnigelsnigel..... Fy faan jag orkar inte mera! Hungrig som en varg och skitförbannad! Så händer det nått. Saabföraren hittar helt plötsligt gaspedalen, eller så la han på luren och kollade i backspegeln, Han kommer upp i 70 sen 90 och sen byter han fiiiil! Tjoho! När jag kör förbi så pekar han fingret, moget! Jag personligen skiter i det för jag har annat och reta upp mig på. Faktum är att jag njuuuuuuter. Han måste vara smått irriterad. Mohahahahahaaa. Me like! Men så hissar min gubbjävel ner rutan & pekar fingret tillbaka..... Vad faan hade han med detta att göra, han som dessutom inte varit i byhålan och fått pulsen att öka? Moget.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar