söndag 14 februari 2010

Getost

Ja det är väl bara att inse att man är likt de gamla mögelostarna i ostdisken... Gammal, luktar illa, hårig... Det är bloggaktiviteten jag menar... Helt jävla urusel på att uppdatera... Men det finns ju inget att skriva om. Vem vill läsa om dagen till exempel? Dotter på 9 år ska ta bussen till stan och möta mormor och bussjäveln stannar inte! Kan faktisk inte skriva om det för jag är rädd om datorn...
Den andra lilla faan har varit sjuk i 2 veckor... Inte kul!
Den förbannade ungen som jag ska bli moster åt vägrar att komma ut...
En tonåring som skitert i skolan?
Underbemannat arbete?
Ja och så har jag iof sagan om den hemska tungan... Den ska jag ta nån jävla dag! Faan...

För övrigt har vi genomlidigt halva danskursen nu... Börjar bli en jävel på: bak, sida fram sida, ja det är danssteg jag snackar om! Har även avancerat till en högersnurr! Tjoho vad coolt! Billigare fylla har jag sällan varit med om... Nästa gång tror jag att ett åksjukepiller ska med... Jag kan redan se mig och min man framför mig hur vi dansar på ålandsfärjans dansgolv till en svängig låt från den finska orkestern som spelar. Gubben står och gungar lätt på knäna medans jag själv snurrar runt, runt, runt, åt höger mest hela tiden... Det positiva med det är väl att det förbannade dansgolvet tillslut tar slut och förhoppningsvis börjar baren där!
Vill Marten bjuda på en drink kanske? Utan mjölk tack!

2 kommentarer:

  1. Den förbaskade ungen har inte kommit ut i dag heller...

    SvaraRadera
  2. Bara en drink? Du kan få flera, även med mjölk. Mjölk är nyttigt.. Kan ju alltid skylla på att den var sur om man mår dåligt dagen efter!! :-)

    SvaraRadera