onsdag 24 februari 2010

gammal...

Så har ännu en födelsedag förflutit.... Mannen har fyllt år & idag var det dax för väckelsepartyt! Jag elda vedspis, körde ugnen på järnet och tände några ljus. Sen ramlar gästerna över tröskeln. 25 grader varmt i köket och jag har fått av mig termobyxorna, då börjar det klagas på att det är så himlans varmt.... Precis när man börjar få upp lite grundvärme... Har gårdagens morgon i färskt minne då det var 16.7 grade när man skulle lyfta på täcket, skönt!
Gubben hade varit på jobbfest och jag var till stan och hämta han, stavsnäsvägen 1 gång tur & retur, innan var jag och köpte hundmat som gubben inte fatta av mitt sms: hundmaten är slut, att hundmaten faktiskt var slut.... Stavsnäsvägen 2 ggr tur & retur, till & från jobbet 3 ggr tur & retur. SEN när jag kommer hem så hade jag iof frågat han på vägen om jag skulle stanna på macken & köpa proppar? För i samma sms som hundmaten är slut var proppar med.... Men nääää säger han trött & eländig, skit i det vi klarar oss. Jo tjena mittbena! När jag kommer hem är halva huset mörkt, Vattentrycket på hälften & värmen på typ hälften och kyl/frys är mörklagda. -Men vad faan, allvarligt! Menar du att det ska vara så här??? Nä just det, så då tar jag stavsnäsvägen för 4:e gången då. Det bästa med det hela är att kurvan som jag åkte 50 i första gången gick att plocka i 70 nu, är man hemmablind då? Till mackhelvetet som bara säljer korv. Kommer hem 23:30 alla i huset sover. Jag är för gammal för sånt här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar