onsdag 5 augusti 2009

Allt går så jävla bra!

Utflykt med jobbet... tjoho vad bra det slutade då.... när jag kommer tillbaka till jobbet efter att ha väntat för länge på den förbannade färdtjänsten så upptäcker jag att min tröja är borta. I den låg bilnycklarna, hjärnan & kort.... Ringer & spärrar allt som ska spärras... Ringer Hellasgården & frågar om någon lämnat in en tröja... Ingen tröja. Skit oxå! Att ringa polisen är ju ett företag i sig. Först ska man välja på knapptelefonen vilket ärende man vill anmäla, tryck 1 för stöld tryck 2 för förlust tryck 3 för minnesförlust! Helvete oxå, ska man komma ihåg vilket nummer man ska trycka för vilket ärende eller ringa 112 om det är brådskande... Var går gränsen för brådskande? Psykbrytet är nära nu då borde jag väl ringa 112? Iallafall så kommer han jag är gift med & lämnar extranyckeln till snoråskan & jag åker till Hellas för att kolla själv om tröjhelvetet ligger där... OCH kan man tänka sig! Där hänger den med nyckel & kort & allt kvar! Kanske skulle köpa sig en lott när det går så bra. Men det kan jag ju inte för jag har ju spärrat alla kort.... Jag kan inte köpa kattmaten heller som planerat, eller middagen hem heller.... Fanfanfan att man ska vara så jävla ordentlig! Men det löste sig iomed att syster kom ut för grill & handlade på vägen, dock glömde hon kattmaten men barnen blev mätta även denna kväll.
Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar