lördag 22 augusti 2009

Skolstart

Den mista ungen har börjat skolan! F:an som man säger... Fredag morgon kvart över 6 så är det första hon säger att idag ska vi till skogen & ska ha matsäck med sig. Hon låter så dära glad & upprymd över att ha något i väskan. Man ska visst ha nått att sitta på med. Jag själv kände mig inte riktigt lika upprymd... Vad finns det i kylen som man kan göra matsäck av? Sittunderlag ligger iallafall på trappen. Var är den lapp som jag förväntar mig att själv läsa till mig veckans info på? Jag kollar skolans hemsida för att ev hitta information där. FAN! Inte ett skit om nån jävla utflykt. Frågar den minsta fan om det verkligen är som så att hon ska ha matsäck med sig. Hon svarar att dom iallafall ska till skogen & man kan ju ha frukt med sig oxå, & nått att dricka. Men ska ni äta i skolan frågar jag. Vi kom överrens om att det inte skulle vara matsäck utan mera frukt. Bra tänkte jag. Apelsin finns & morot, citron & lime är kanske ingen höjdare... Jag vill ha äpple svarar hon så klart, FAN. Klart hon vill ha nått som inte finns hemma... Morot då? Nä äpple ska det va. Iallafall så skalar jag en apelsin för att hon ska se om det kan passa men hon vill inte ha, kanske man inte behövde någon frukt för man kan få från skolan oxå säger den lilla jäveln..... Jag äter upp apelsinhelvetet själv & bestämmer mig för att om man inte fått info från skolan så har det aldrig hänt. Från ytterdörren ropar hon i samma stund som hon ska åka iväg att hon villl ha apelsin med sig iallafall.
Nu vet jag varför det heter F:AN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar