måndag 31 augusti 2009

Vinter snart eller??

Körigt nu kan man säga.... Har just fått mail om vad jag ska boka till årets, eller förlåt, jag menar ju nästa års skidsemester..... Ska jag ha skidskola? Hur många skidor ska jag hyra? Pjäxor? stavar? hjälmar? Skidskola? Vad faan! Varför kan man inte förhandsboka bästa sittplatsen på After ski? Bästa platsen i en solig snödriva? Eller varför inte en sittplats i toppstugan till lunch för 6 personer? Nä just det barnen framförallt. Men vi vuxna då? Som ska stå ut med klippkort på sjukstugan. Frysa arslet av sig i barnbacken. Somna till Bolibompa kl 18. Bli inrökt i grillkåtan för att ungjävlarna ska ha korv & bli uttittat för att man serverar röd saft från en begagnad baginboxpåse... Vet ni hur fint den glittrade si solen förra året?! Ja man e ju som en skata liksom... Allt som glittrar! Jag har redan ångest för hur allt ska få plats i bilen... Vi var på forsränning i helgen & då hade vi med oss packning för en hel natt. & hela bilen var full.... Visserligen var det då ett dubbeltäcke för frusna tonåringar, kuddar för 4 & en box vin & några tuggben till vovvarna...Men det var inga vinterkläder... såsom vantar, mössor, skor, jackor, termobyxor, tjocktröjor, finkläder för restaurang... Inga pjäxor... Ingen pulka... Ingen mat för en hel vecka... Ingen hundmat för en hel vecka...ingen öl för en hel vecka... Inga skolväskor fullsmetade med läxor... Ingen dator... Inga filmer...
Imorgon är det ledig dag! Då ska jag njuta av att bara vara... Ja om man bortser från samtal i skolan, sanera svinstian, hundkurs................... Lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar