onsdag 26 augusti 2009

Religon

Ibland tänker jag att jag ska byta jobb. Varför inte bli färdtjänstchaufför? Det verkar som ett bra alternativ. Man får träffa folk & vara lite service till folk & fä som vill/måste åka med. Men så häromdagen så var jag återigen med om en helvetesresa. I en färdtjänstbuss tillsammans med en kvinna fastspänd i rullstol & en helt galen förare. Jag själv är ju inte heller så långt ifrån galenheten men denna slog alla tänkbara rekord. Vi kan ju börja vår resa med påfarten upp på skurubron: På denna påfart råder det stopplikt. Vilket betyder att aset ska stanna men vad händer då? Jo han börjar öka farten samtidigt som han kollar den förbannade gpsen. Helvete tänker jag.... Vem har ansvaret för kvinnan i rullstolen? Men jag behövde inte oroa mig för han hann stanna! I stan var det avstängt för nån jävla cykeltävling så där kostade han på sig en rundpall över heldraget, sen bar det iväg med svordomar upp på folkungagatan... Inte ens jag som blond skulle åkt den vägen... Men va fan en rundpall till & så svordommar på det. Trevligt värre. Tillslut kom vi upp på essingeleden där det gasades på för fullt, ja så fullt en trött färdtjänstbuss nu kan gå.... Men vid Bergshamra där man svänger upp mot E18 var det fortfarande full gas trots att kurvan håller en 90 grader.... Det kom han på så mitt i svängen, så börjar aset bromsa... Fy fan & vi som ska ända till Vallentuna!
Vi kom fram, jag lärde mig inga nya svordomar för jag kunde allihopa redan, jag har lärt mig att man inte ska åka med en chaufför som utövar Ramadan..... Han hade väl antagligen lågt blodsocker & det enda han tänkte på var den mat han skulle stoppa i svordomshålet när solen gått ner..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar