måndag 3 augusti 2009

Myggkalas

Så har man genomlidigt en hel veckas semester med familjen! I norrland dessutom... Familjen blev genast större kan man säga.... Sjutusen jävla mygg som kalasar på min kropp! Den stora dagen till ära då vännen fyllde 30 så tillbringade jag nån timme i blåbärsriset för att förena nytta med nöje. Blåbär till syltis, hans med diabetes & tystnaden för mig själv. Jag rollade in kroppen med Mygga för största möjliga ensamhet. När jag kommer tillbaka känner jag en stank av mycket dåligt rakvatten & undrar vilken jävel som stinker men det var visst jag själv... Mygga stinker nämligen gammalt rakvatten typ old spise eller hur det nu stavas. Den vita flaskan med det röda skeppet på..... Så det blev till att ta en dusch till för att lukta något bättre. Framåt kvällen när dörren stod på glänt för att det blev liksom varmt med ett 50 tal personer inne på kalas så satt vi ändå där & rollade de bara benen & festkläderna med mygga! Den yngsta roade sig med att rolla magen på frivilliga... Jag undrar vad mina barn kommer att minnas som vuxna? Vad kom man själv ihåg från sin egen barndom? Det konstigaste jag själv kommer ihåg var en nyår när farsan & morsan hade nyårsparty & någon blev nerbäddad i badkaret. Inte fatta jag då att det antagligen berodde på för mycket sprit, jag var väl en 5 år eller så. Min morsa hade ett par guldskor med klack som hon alltid hade när det var party. Guuud dom var så fina med guld & klack! Lycka var när man fick leka & klappra runt i skorna. Farsans var inte lika heta... storlek 46! Beiga i nån mockavariant. Men man visste direkt om det var barnvakt på ingång & guldskorna kom fram DÅ var det fest på G. Nu låter det kanske som om dom var på fest jämt men det var dom inte. Jag menar morsans skor var med på kalas i åtminstone 12 års tid... Farsan har bergis kvar sina än..... En av de sista gångerna som jag kommer ihåg var när farmor skulle vara barnvakt eller för att köra iväg dom på kalas.... Jag var väl en 12 år kanske & fick hjälpa farmor med bilkörningen... Hon hittade varken till Trollbäcken eller växlarna på bilen.....
Nä nog med kalas nu & tillbaka till vardagen & jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar