lördag 5 september 2009

fiskeresan....


Den där man e gift med ska åka på fiskeresa! Tjohoo! Jag ser fram emot en ledig helg... hehe! Fyller år oxå så då får det väl bli "tjejmiddag" på lördag eftersom gubben e borta så borde man ju passa på att skvallra riktigt ordentligt utan att parabolskvallerörat är med... Men det jag egentligen ville säga är: Hur jävla svårt kan det vara att åka iväg 4 dagar till ingemansland & fiska sumpgädda? Jo det ska ni veta att det är jävligt svårt & krångligt, om man är man vill säga.... fyra jävla dagar varav 12 timmar kommer tillbringas i en bil full med, ja, min man & någon annans man & en vän till den mannen som känner den andra mannen...osv.Första delen, ja jag tror att det är lättare att förstå om man delar in det i delar som tex Lost ni vet den dära serien där dom oxå är vilse i nån djungel där tekniken finns om det bara fanns mottagning... Jag kan tänka mig att denna resa kommer att sluta lika. Förresten så gav jag upp den serien efter 24 avsnitt så jag vet egentligen inte hur den slutade om den nu är slut eller var det inte en serie som hette det med? 24? Jo visst faan & i den hade dom ju stora svarta chevabilar... Tjitt! Hur ska det sluta nu då???
Del 1: Mannen jobbar hårt med sms, utpressning, muta & lov om en uuunderbar resa. Han har som måtto ju fler ju roligare. Visst men jag som fru vet att bara han får ihop så de blir fler än fem så "måste" det åkas cheva för annars får dom ju inte plats.... Del 1 slutar med att han får ihop 7 st... Fan jag blir utan bil...
Del 2: Man & kompis måste handla fiskegrejjer för det ska man tydligen ha. Mannens kompis har ett garage! Ja han har en fruuu oxå.... Hon frågar mig om jag sett vadarstövlarna? Eh, nää... Oj då svarar fruuu & sneglar på min "man"... Del 2 slutar med att det som göms i garage behöver visst inte fru veta...
Del 3: Kompis med garage har ju naturligtvis en dator där... Så då kan ju de som ska dela sovsäck träffas en hel kväll & dokumentera diverse mail för massutskick. Vem som ska ta med vad.... Del 3 slutar med 3 "män" som som sitter likt en hög kärringar & fnissar framför datorn....
Del 4: Eftersom resans avgång är på torsdag så påbörjas sanering av den bil dom ska fraktas i redan på lördagen... I det förbannade garagen med öl... Men vad gör det egentligen? Den ska ju packas med tält, sovsäck, vadarstövlar, öl, tändstickor... Del 4 slutar med att jag får sova själv! Kolla tv själv! Kan somna på soffan bäst faan jag vill!!! oj host.....
Till saken hör att så fort han åker iväg hemifrån så är det nått skit som går sönder... Sista var det vattenpumpen som gick så jag kunde inte få ut en droppe vatten under hela påskhelgen... Gången före det har jag för mig att det var nått knas med avloppet. Den lilla snorloskan som jag har till mitt förfogande är lite ryckig ibland så jag har förberett mannen om att om bilen pajjar så kommer det att stå en NY på gården när han kommer hem! ja jag har bett han kolla vad det kan vara för fel men han hinner ju inte före sin resa!
Fortsättning följer...................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar