lördag 19 september 2009

frisk som en nötkärna!

Varje fredag så får man med hem ett fredagsbrev från skolan om hur det varit och vad som komma skall. Denna veckas brev var ju riktigt up to date må jag säga. Jag har visserligen tänkt att shit vad med barnhår jag luskammade förra hösten. För att inte tala om alla sena kvällsritualen med ficklampan i högsta hugg för att finna springmasken... Sen tänkte jag att förra året så var det säkert ett sånt dära speciellt lus & maskår. Precis som det är lämmelår i norrland typ vart fjärde år då det är invation på lämmlar. För er som inte vet vad en lämmel är kan jag tala om att jag haft en springandes över stöveln i tonåren. Ganska så söt varelse, ser ut som ett marsvin typ. Men på stöveln vet jag egentligen inte om det var så himla mysigt... Iallafall så stod det i deta brev att skolans första fall av svininfluensan konstaterats, kul... Men så stod det även att det går löss & springmask på skolan. Jag hade ett litet förslag tidigare att man skulle lägga upp veckans "vård av barn sjuka". Så att vi som bor i tex djurö/stavsnäs vet vilken sjuka vi ska fylla i på försäkringskassans blankett. Så nu känner jag väl att den uppdateringen finns här. Jag vet inte i dagsläget vad jag ska fylla i på nästa veckas vab-lapp. Men jag kan stolt skryta med att jag avsagt mig barnvakten imorgon söndag som bara är förkyld, för att vabba för en förkylning känns ju lite töntigt när man kan skylla på svininfluensan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar