lördag 19 september 2009

hundträning

Idag har vi tränat spår! Den första vovven Ninjo körde sitt race med sicksack över spåret & kolla lite här & kolla lite där. Det blev lite svårt då han fick ett ängsspår & egentligen bara förstår sig på skogsspår. Så nästa gång ska stackarn få 2 spår... hehe. Kansle han blir trött på köpet. Sen var det dax för Ewok! Han vet ju vad han gör iallafall men det visste nog inte spårläggaren... dvs jag! För när man lägger ut spåret så går man i sin egen takt & filosoferar över var man ska lägga nästa pinne men när man går med hunden sen så är det ju liksom en helt annan fart.... & Ewok vet ju hur man gör så det var ju bara att hänga på... Han plocka alla pinnar & på den sista pinnen så visste han även var mamsen befann sig... sist ut var min Nona. & ibland han man liksom lite bråtton i träning... Hon fattar att pinnarna är värda gota & beröm men så gjorde jag en vinkel med... Jag var ju liksom tvungen att prova... Men jag är iallafall nöjd för hon plockade upp båda pinnarna som jag lagt ut även om den sista efter vinkel var med lite hjälp. När jag kom tillbaka lekte barn & Jenny kull så jag passade på att träna sitt kvar med Nona som är veckans läxa på hundkursen... Bättre störning än springande & tjoanden barn kan man inte få! & Nona satt kvar! Tjohoooo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar