söndag 5 februari 2012

Bankrån!

Åkte med familjen hem till min äldsta med sambo Robin för & trycka årets första semla. Emma är präktigare än morsan själv, hon hade bakat egna semlor varav en var med vaniljkräm vilket naturligtvis resulterade med bråk om vem som skulle ha den... Matilda eller Robin... Robin la semlan på en tallrik & hällde mjölk på, urk han fick den för sig själv! När vi sedan åkte hem sprang jag & det minsta eländet före o slängde in oss i bilen. Matilda & pappa Svempa fick hoppa in i baksätet i farten likt bankrånare... Dom var ju sjuuuukt sopiga! Sofia den minsta ville prova när vi kom hem så jag sa att hon kunde öppna dörren så skulle jag putta ut henne... Lite läskigt var det men hon skutta in igen & drog igen dörren. Hon kan bli en riktig bankrånare vill jag lova! Hon har oxå lyckats gå in i en stolpe & fått en blåtira... Jag sa vid middagen att det skulle ju va roligt om nån fråga vad hon gjort om hon sa att hon fått stryk.. Men sånt får man ju inte skämta om. Hon själv sa däremot glatt att hon ska säga till Robin att Victor storebror slagit henne så får han stryk :-p

1 kommentar:

  1. Då är det du som bjuder på semlor imorgon då! bra!!

    SvaraRadera