fredag 17 februari 2012

Taxibög...

Slutade jobbet vid 21:30 & skulle då åka till stan för & hämta det Lilla svinet som roat sig med arbetskollegor... Liljeholmens tunnelbana får jag på sms som var destinationen för hämtning. Stannar utanför tunnelbanan & undrar just vart faan det ligger nått i krogväg här? Ringen det lilla svinet som har hörbarhet nolla.. -Ser du Lidl? Nä jag ser inget jävla Lidel svarar jag... Hur svårt kan det vara & gå till tunnelbanan om det nu var där han befann sig??? Nä men se jag skulle ju på andra sidan tvärbanehållplatserna in på nått torg.... Men det står ppå skylten att det endast är linjetrafik. Va faan! Japp nu blev det linjetrafik! Piketbussen stod upparkerad på sidan av... faan vad fint då.... -ja nu ser jag dig håll vänster lilla gumman, braaa & så runt där förbi Lidl och nu, nu e du framme säger det lilla svinet..... Snutarna står för övrigt en hel hög & pratar med EN person så de verkade ha fullt upp iallafall, skönt. Ja men kom ut nu då förihelvete, hur svårt kan det va?! Då säger den faan..... Han säger iallafall.... Äh vad faan vet inte ens om jag vill skriva det.... Nu kommer det................................. -Jag ska bara gå på muggen först. HJÄÄÄÄLP!!! JÄVLA KÄRRING! Hur är det möjligt?!
Alla som varit på krogen vet ju vilken kö det är till damtoan!
Det possitiva i det hela är att jag kan köra som ett svin hela vägen hem & han ska bara vara glad, nöjd & tacksam för att han slapp tvärbanan hem! & köra som ett svin är jag bra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar