onsdag 15 februari 2012

Barnbarn vs hundjävlar

Som mormor är man visst barnvakt ibland. De gamla småbarnstakterna sitter i såsom att få in hela skeden med kletig mat i hålet som hugger efter den... byta blöja på stående fot samt lugnt se på när guldklimpen sakta sakta rinner nerför stolen o vidare ner på golvet & landar på den blöjvadderade rumpan. Oförskämt snällt barn & hålla reda på! Töntig blir man oxå.... Hon har lärt sig Lilla snigelvisan, tror jag... Iallafall så sjunger mormor lydigt när hon pekar med pekfingret upp i luften. Vilket var mest heeeela tiden... Tänkte lära henne säga mormor med det är ju lättare & lära hunden att skälla! "mormor" upprepar jag så dära lagom töntigt & Nova pekar med fingret varpå jag går på att sjunga den förbannade visan en gång till....






Vid matningen passar jag på & försöka dricka kaffe... hmmmm. Jag säger fikarast så hon fattar att jag inte kan mata just då på stubinen men snäll som hon är så hinner jag med 2 klunkar för att sedan återgå & pricka munnen...



Hon har även nån slagt förkärlek till schäfer... sin egna bruna labrador är ju så dära lagom spännande men när mormors schäfer finns på behörigt avstånd så gör hon utfall mot hunden! Står i krypläge & gungar några gånger för att sedan slå på en rivstart & krypa fram till vovven så snabbt hon kan... Sen räcker hon ut tungar & hälsa på hundars vis... Glenne labrador & schäferwilda låg på golvet brevid varandra, Nova kryper fram & sätter sig på lika avstånd för att sedan böja sig fram med tungan utsträckt & alla 3 pussas.... Va faan ge faan i & slicka barnbarnet i ansiketet! Hundjävlar... & du då eländiga barn! Stäng truten & kryp efter katten elller nått!
















1 kommentar:

  1. Vill också ha ett litet barnbarn snart! Ingen hångelunge bara :-)

    SvaraRadera