tisdag 30 juli 2013

Potta & mat= helvete

Har efter egen närstudie sett att det finns vissa saker man ska akta sig noga för att hota/bestraffa/bestämma/ dvs tro sig få/Ha kontroll över! Kalla det vad fan Du vill men! Livet går till stor del utpå att äta & skita! Så nu var det sagt.... Att tro sig kunna bestämma barns äta upp på tallriken eller använda sig av det minsta utrymmet i hemmet som utvisningshörnan= toaletten kommer straffa sig i längden dvs att DU som förälder kommer, tro det eller ej, tappa kontrollen/bestämmandet över barnet som blir till tonåring, vuxen! Jag vet! " kommer aldrig hända just mig" kommer hända just dig! Sorry... Det sociala arvet är större än det genetiska i många situationer.
Att alltid äta upp vad kan det resultera i? Visst ska man äta upp om man själv tagit för sig, ibland säger jag andra säget annat.
Att bli utvisad på pottan för dåligt beteende, resulterar det i vuxen ålder att gå på toaletten med stängd dörr med ångest?
Såg idag på tv super size me där bla tvånget över att alltid äta upp resulterat i övervikt. Sjukt sorgligt!
Det finns ju tusen andra saker att bråka/styra över/eller vad fan man nu måste bråka om/ för att tillfredställa sig med som förälder! Jag gör som jag gör! I andra ögon kan det verka slappt/ fel/ konsekvens/ kalla det vad fan Du vill/ men lev mitt liv en liten stund/ pröva mina barn en liten stund/
Det är alltid lättare att leva någon annans än sitt egna...
Barn gör inte som man säger barn gör som man gör!
Vissa delar ser man när man fortfarande tror sig ha koll andra delar kommer sen & ibland är det försent...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar