lördag 6 juli 2013

Helt sjukt!

Japp helt sjukt kan tolkas på olika vis.... Personligen tänker jag på humorprogrammet på tv! Här i Stavsnäs kan jag säga att det enda i humorns tecken är väl att JAG fick rätt, som vanligt!
"sluta pilla med dina skitiga fingrar"
"det där ser ju sjukt äckligt ut! skorpan e ju svart"
"jaha , handspriten svider"
"hur var det nu med dom dära skitiga fingrarna"

Ja så lät konversationen tidigare i veckan mellan min man & mig... Han e ju förfaan som en 3-åring! -Men det är ju skönt & pilla sårskorpa... Nu ett par dagar senare så vet jag inte om det är så jävla skönt längre.....
Egentligen kan jag lägga upp en bild på "det sköna" men jag tror att en skriftlig beskrivning är bättre, eller?
Igår så var underbenet där den tidigare skorpan satt röd, svullen som på en 80-åring, het som nykokt potatis & röd som en kräfta... såret är inte större än ett litet nyckelhål. Men alla som kikat i nyckelhålet vet att det som finns där bakom var inte allt man ville veta! Iallafall så sa jag att prova o tryck lite runtom för & se om det verkligen var så illa som det såg ut.....
Lindrigt uttryckt kan jag säga att jag ska ALDRIG mera klämma på en finne! Då fattar man kanske nivån på det hela... Sen NÄR vill ens fru inte pilla/klämma en rödäcklig finne?!
Ärtsoppa! Först så rann det ut lite som sårvätska genomskinligt nikotingult sen kom ärtsoppan.... Det luktade iallafall inget, om det nu gjorde det så mycket bättre! ok vi satte på en kompress. Mannen gick & la sig och ville att jag för första gången på 2000-talet skulle värma honom! Kärleksfull som jag är så värmde jag min gamla vetepåse & skicka in i sovrummet samtidigt som jag själv satt & mös med braskaminen i lågor samt tvn på som bästa sovsällskap. Efter en 15 min så skickas dörren till sovrummet upp & stackarn håller på att dö av värmeslag..... Han fortsätter sen att springa hela natten med att drick, kissa, dricka & svettas...... 10 kommer iallafall kaffe på sängen till mig! Kärlek det! Efter kaffe kollades nyckelhålet och mycket riktigt så var det nått litet svart i såret... Först trodde jag att vafan det är ju nått skit kvar! Ha! Nä det lilla svarta stort som en knappnålshuvud var ju hålet där ärtsoppan kommer ut...
Fy fan tur man har handsprit hemma!
Kör in eländet till Karolinska vuxenakuten där turen är att sköterskan som såg eländet tidigare i veckan även jobbade en lördagskväll som denna. Inte har medicinen hjälp utan bacillen som han hade var visst samma som det skrivs om i tidningen ibland som doktorn sa.... Min man hade väl rätt då när han fräste åt mig igår att bacillen var lika elak som jag då jag häcklade honom som vanligt...
Eländet lämnar jag bakom mig & åker själv hemåt igen! Hade jag tur så kan jag hämta hem han imorn till lunch igen...
Tur? Vad faan är det?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar