fredag 12 juli 2013

Springa vs trädgårdsarbete

Eftersom jag inte fick nån träningsvärk efter min runda så sket jag i det hela!
Jobbade lite på tomten istället och det känns dagen efter....
Ska dela med mig av övningarna...
Klättra upp på stegen som litar mot trädstammen med sågen i ena handen, då tränar du balansen som är avgörande för om stegen ska stå kvar eller glida åt sidan från stammen och fallet blir 3 m.
Såga grenarna du når, Alla ovan huvudet, här insåg jag att blodet inte kommer hela vägen upp i armarna... Detta utförs med stängda ögon då sågspånet gör sjukt ont mellan öga och lins.
Rensa stuprör gör att man ränner upp o ner för stegen likt en iller, med skräckblandad förtjusning då stegen pallats upp med flipfloppen på ena sidan...
Rumpa, baksida lår o axlar har jobbat iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar