söndag 12 juli 2009

änligen....

Äntligen har den dära sonen haft sin resa! Ja det kanske låter lite tokigt att jag skriver äntligen då det egentligen handlar om att han varit åt helvete ute & cyklat. Men iallafall så är det som så att en mor har alltid rätt! Allt tjat om att sköta kosten, ta blodsocker, röra på döhullet, äta FRUKOST har tillsist segrat. Det började faktiskt med att han ringde på kvällen & berättade att den förbannade bussen inte stannade vid byhålans hållplats & plockade upp 2 fjortiskillar. Han sa att bussen passerade i typ 200 & inte hann stanna. Som vanligt så brann den hjärncellen som fortfarande var vaken i min knopp & jag tänkte först behärska mig & skita i det hela. Han är ju faktiskt hos sin far så det är väl han som ska se till att den dära fjortisen har det bra... Men så är det som det är... Jag ringer sl! Det enda jävla nummer jag har är till nån information... Jag får prata med en stackare som just tar mitt samtal-dödenssssss. Jag förklarar situationen & att det är landet vi snackar om så det kommer liksom inte en ny buss om en kvart eller sååååååå. Idioten i andra ändan frågar om han ska se det hela som ett klagomål! Ja för mig kan han tolka det som han vill men jag ser det som ett klagomål då sl har en form av service där det ingår att stanna bussjäveln för att släppa på de som ev vill åka med idioten som kör. Vid närmare eftertanke så är jag glad att min son slapp åka med då det uppenbart rullade lite väl fort & att det faktiskt på landet finns vilda djur så som grävling, katt & ibland älg på vägen.... Jag sa iallafall att jag trodde det ingick att stanna även om det nu bara står två killar i kuren & väntar... Dessutom så har ju inte min son matsäck med sig. Eftersom han har diabetes så har han ett visst behov av att inte svälta, typ. Jag frågde hur han hade det med matklockan & det var ju strålande eftersom han & kopis hade en godispåse att mumsa på........................... Jag blir så jävla trött! GODIS?! För i helvete.... Men det är kanske en bra matsäck om man inte får åka med bussjäveln...
Hur som helst så ringer han igen dagen efter på kvällen men då var han inte lika kaxig.... För efter en påse godis, lite dataspel, för lite insulin & en pizza på det hela så tar han av någon konstig anledning blodsockret & då upptäcker att det är åt helvete för högt. Faktiskt till&med högre än då han blev sjuk. Så det blev en natt på sjukan med insulindropp...
Mamma vann!
Nästa vecka är han välkommen hem till mamsen & mamsens tjat, Välkommen raring.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar